Plesna umetnost

9. MEDNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCA

Spoštovani udeleženci konference,

živimo v post-postmoderni paradigmi z mnogimi obrazi. Eden izmed njih postaja vse bolj pereča problematika zaradi situacije COVID-19 in življenja v fizični izolaciji. Dr. Alan Kirby ga je imenoval digimodernizem. Če smo v postmodernizmu še brali, pisali in poslušali, v digimodernizmu klikamo, surfamo, shranjujemo in uporabljamo pametne telefone za snemanje. Zato je čas, da našo plesno sekcijo na letošnji konferenci namenimo plesu in plesni edukaciji v digitalnem okolju ter na strokovni ravni uvidimo vse implikacije, ki jih nova paradigma predstavlja, kakor tudi prepoznamo možnosti in omejitve, ki jih nova era prinaša plesni umetnosti.

S spoštovanjem,

izr. prof. dr. Svebor Sečak

Dekan AMEU Akademije za ples

Situacija COVID-19 je kakor na številna področja ključno vplivala tudi na področje plesa in plesnega izobraževanja, mu postavila nove izzive ter ga neprostovoljno »premaknila« iz prostorov, namenjenih plesu v digitalno okolje. Ker pa je ključnega pomena za ples ravno »prostor, ki diha« digitalizacija na poseben način omogoča razširitev plesnih prostorov iz dvoran na druge lokacije; v naravo, v industrijska okolja, v urbana središča, v še-ne-odkrite kotičke prikazovanja, kar po drugi strani razširja slaven Shakespearov izrek: »Ves svet oder.« In ravno zato, ker je ves svet oder, ne smemo dopustiti situaciji, da plesno kulturo iz njega izrine, ampak moramo »ustvariti« oziroma najti nove prostore prikazovanja, ki so lahko tako družbeni kot intimni – ter jih ovekovečiti preko digitalnih vsebin; preko filma, videa, vloga, video zapisa, metodoloških e-skic, plesnega e-predavanja. Skratka, različna področja plesne pedagogike, plesnega ustvarjanja, plesnih tehnik, plesnih žanrov, pa tudi plesne teorije, filozofije, kritike in dramaturgije, se morajo na novo povezati, na novo detektirati in nasloviti izbrane teme oziroma tematske sklope in jih »osvetliti« na način, da dosežejo širšo ciljno publiko in nagovorijo »novega« gledalca, ki išče »nove« odgovore. V družbi, ki bo čedalje bolj hlepela po takšni in drugačni ustvarjalnosti, izražanju, terapiji (ki jih sedanja situacija krni), so ravno vsebine, ki odpirajo prostor plesnega telesa v vseh njegovih razsežnostih, lahko zaželene, spodbudne in navdihujoče.

doc. dr. Andreja Kopač, predstojnica magistrskega študija

Pomembne povezave:

Vabljeni umetniki in pedagogi:

Tarek Assam 
(Nemčija – Egipt)

 

 

Tarek Assam je nemško-egiptovski baletni režiser. Diplomiral je na Univerzi za glasbo in ples v Kölnu, eni največjih glasbenih akademij v Evropi. Med letoma 1995 in 2003 je delal kot baletni režiser in koreograf v gledališču Nordharzer Städtebundtheater v Halberstadtu / Quedlinburg / Ballenstedt. 2002 je postal baletni režiser v Stadttheater Giessen, kjer ustvarja različen koreografski repertoar polnih plesnih večerov in sodeluje z mednarodnimi koreografi, umetniki in kompanijami. Njegov opus zaznamujejo aktualne teme in vključenost v široko mrežo univerz in ansamblov na Kitajskem, v ZDA in v Evropi. Leta 2001 je bil eden od ustanoviteljev festivala TanzArt Ostwest, združenja več kot 90 mednarodno povezanih plesnih ansamblov in baletnih skupin ter samostojnih umetnikov, ki je zanj odgovoren še danes. Je tudi kustos in evropski direktor glasbenega in plesnega festivala Greater Bay v Shenzhenu na Kitajskem. Od leta 2017 je član predsedstva in govornik zvezne nemške konference direktorjev baleta in plesnega gledališča BBTK. Na nacionalni in mednarodni ravni ga redno vabijo kot člana žirije na tekmovanja

Darrel Toulon
Dominika (Karibi)

Darrel Toulon se je rodil v Dominiki (Karibi) leta 1964 in se pri 17 letih preselil v Evropo, ko je prejel mednarodno maturo na Združenem svetovnem koledžu Atlantika (Wales). Študij plesa je začel v Thamesdown Community Dance Center (Swindon)in nadaljeval na Srednji šoli za balet v Londonu ter diplomiral s področja Kulturnega menedžmenta na Inštitutu za kulturne koncepte na Dunaju. Od leta 1987 je radialno deloval iz svoje baze v Kölnu v Nemčiji kot plesalec, učitelj, koreograf, igralec in pevec. Od takrat ostaja mednarodno aktiven s profesionalnimi in nepoklicnimi plesalci in igralci vseh starosti. Aktiven je v različnih skupnostih in izobraževalnih okoljih. Kot baletni direktor Opere v Gradcu (2001–2015) je sodeloval s plesalci in koreografi iz 29 držav, s čimer je zagovarjal kulturno raznolikost, redno sodeloval s protagonisti proste scene v Gradcu, bil član žirije na več mednarodnih koreografskih tekmovanjih in še vedno deluje kot član svetovalnega odbora graškega kulturnega leta 2020. Darrel Toulon je tudi ustanovitelj in umetniški direktor Alpha group. Trenutno predava plesne umetnosti na zasebni univerzi Antona Brucknerja v Linzu. Njegov projekt Docu-Dance-Theatre V imenu očeta razvijajo skupaj z otroci, rojenimi v Bosni, in otroci, rojenimi v ujetništvu v Severni Ugandi. Toulon je prejel prvo avstrijsko posebno nagrado za plesno produkcijo (2002) za uspešno posodobitev plesne skupine Opera Graz. Njegov plesni projekt Skozi odprta vrata (2015), ki je nastal z mladimi begunci in migranti s prebivališčem v Gradcu, je bil nominiran za nagrado “Kraj spoštovanja 2016”. Toulon je leta 2016 prejel nagrado Štajerski zlati častni križ, predstava V imenu očeta pa je bil povabljena na podelitev nagrade za mir v Osijeku 2020 na Hrvaškem.

Risima Risimkin (Makedonija)
Po izobrazbi je baletni in sodobni plesalec (valižanski United World College of the Atlantic, Central School of Ballet v Londonu). Od leta 2001 do leta 2015 je deloval kot direktor baleta v graški operi, kuriral in produciral več kot 50 produkcij in mednarodnih Gala plesnih prireditev ter 40 edicij v formatu Talk Showa z naslovom Tanz Nite (Plesni večer). Toulon je deloval kot plesni svetovalec avstrijskega zveznega sveta za umetnost in občinskega sveta za kulturo v Gradcu. Leta 2002 je v Gradcu prejel tudi nagrado za posebne zasluge pri razvoju in nadgradnji plesne umetnosti v Avstriji. Od leta 2006 vodi skupino Alphagroup in je pogosto član žirij na mednarodnih plesnih ter koreografskih tekmovanjih. Poučuje na University of Fine Arts in Graz, na Anton Bruckner Privatuniversität v Linzu, kot docent pa je angažiran na Zürcher Hochschule der Künste ZHdK (Univerza za umetnost v Zürichu).

Galerija plesnih filmov AMEU – Akademije za ples

Umetnost reza in spajanja – sodobni ples skozi oko kamere

Projekt Sodobni ples skozi oko kamere je nastal v okviru projekta Po kreativni poti do znanja, na Alma Mater Europaea – Akademiji za ples. Usmerjen je bil k povezovanju sodobnega plesa in televizijskega medija. Sodelovanje, kjer so se povezali delovni mentorji iz gospodarstva, pedagoški mentorji in študentke, je bilo zastavljeno kot izobraževalno raziskovalni laboratorij z zaključno predstavitvijo avdiovizualnega dela.

Koreografija in ples: Neja Jeršin Urška Centa
Režiser: Jan Bilodjerič
Mentor: Rosana Hribar

Koreografija in ples: Ajda Fabjan, Larisa Počič
Režiser: Jan Bilodjerič
Mentor: Rosana Hribar

Koreografija in ples: Kaja Marion, Ribnikar in Nataša Djurić
Režiser: Jan Bilodjerič
Mentor: Rosana Hribar

Kratki plesni filmi, ki so jih študentke AMEU – Akademije za ples ustvarile v sodelovanju s Kreativno šolo plesnega filma in Plesnim teatrom Ljubljana

Urška Centa: SOLEDAD / SAMOTA

Soledad / Samota je privid prihajajočih družbenih sprememb, ki jih napoveduje bližnja prihodnost. Ne vedeti, v kaj se bomo zbudili jutri, je slutnja grozečih prikazni, v katerih lahko vedno znova nemo opazujemo igro cikličnosti zgodovine. In zato plešemo, oznanjamo, se prebujamo; kajti za nov svet gre!

Sara Janašković: Marta cut the last rose / Marta je odrezala zadnjo vrtnico

Dobila sem obisk. Bila sem jaz, iz druge časovnosti. Vsebinam mojih mislih, mojega védenja, našim skupnim predstavam, kaj je in kaj ni, res težko zaupam. Naj spregovori (e)motion.

Larisa Počič: TRENUTEK, KI SE NE VRNE

Nova realnost je čas, ko odvržem navidezne plasti vsega, kar nisem več ali pa nikoli nisem bila. Sprašujem se, kako preprostejše bi bilo življenje, če bi ga res zaživela s popolnim zavedanjem, da posameznega trenutka nikoli ne bom mogla doživeti še enkrat.